9 Nisan 2012

Güle Güle Meral Okay...


Işıklı yüzünle, hüzünlü duruşunla, güçlü kadınlığın, yazdığın şarkı sözleri, dizi senaryoları, güçlü replikler, sağlam karakterler ve sempatik oyunculuğunla bildim seni. Hep iyi bildim. Bu yağmurlu Nisan sabahı gitmeni beklemiyordum. Ah, dedim. Diyecek bir şey bulamadım. “Bak bak, bu karakterin repliklerini sanki kendi söyler gibi, kendi aşkını, yalnızlığını, hüznünü anlatıyor gibi yazmış!” diyemeyeceğim artık yanımdakilere dizi izlerken. Güzel sözlerin, insanlığın, yaptıkların kalacak geriye. Herkesin imrendiği o saf aşkın fotoğrafı aklımda, kapına çıkarılan rugan ayakkabılarının burukluğu içimde, yâd edeceğim güzel adını seni her düşündüğümde… 
Huzur içinde yat güzel kalpli güzel kadın...

8 Nisan 2012

Arım Balım Peteğim

Yeni eserimin adı bu. Arım Balım Peteğim.
Yine bir can sıkıntısı anında Paint'e tıklama gafletinde bulundum ve böyle bir şey çıktı ortaya. Kübizmden beslenmiş bir eser daha! Pembeyle bejin uyumu yanında yeşilin sarıyla oluşturduğu masum ve bir o kadar isyankar tavır sizin de dikkatinizi çekecek mi bakalım?


6 Nisan 2012

Pepsi'nin Nafile Çırpınışları

Tamam, Coca Cola tekel olmasın, Pepsi de olsun, Cola Turka da, Le Cola da... Le Cola'nın zaten reklama ihtiyacı yok - kitlesi belli, Cola Turka forma üzerinden reklam yapıyor, Coca Cola saçmalıklara girmeden istikrarlı - tutarlı reklamlarını yayınlamaya devam ediyor. Coca Cola'nın en güçlü rakibi olduğu halde, durumu en vahim olan ise Pepsi. Milyonluk reklam harcamalarına rağmen bir türlü dikiş tutturamıyor.

2009'da sosyal medya henüz şimdiki kadar patlamamışken Pepsi, Türkiye reklamlarında Seda Sayan'ı oynatmıştı ve bu hususta bir yazı yazmıştım. Sonrasında Kenan İmirzalıoğlu, Hülya Avşar derken, Muazzez Abacı'lı Gönül Yazar'lı Snickers reklamının sosyal medyada getirdiği sesten etkilendiğini tahmin ettiğim Pepsiciler bu kez de Bülent Ersoy'u reklam yüzü yaptılar.

Sosyal medyada konuşulmak tabii ki önemli. Ancak yaratıcılıktan yoksun ve samimiyetsiz reklam her yerde kendini belli ediyor. Pepsi Türkiye ne yapsa olmuyor. Amaç sadece konuşulmaksa, kısa vadede başarılı projeler sayılabilirler. Görüldüğü üzere Pepsi'yi konuşuyoruz ama "gidip Pepsi alalım" motivasyonu oluşturmuyor bu reklamlar. Marka yönetmeni, reklam ajansı, artık her kimse o kişiler koltuğundan kaldırılıp daha adam akıllı fikirleri olan, daha güçlü projeler üreten birileri işi eline almalı. Böyle giderse, Pepsi bizi "yaşatırken" kendini "öldürecek"...

4 Nisan 2012

Kübik Kumkuma

Bundan böyle can sıkıntısından Paint'e sardığımda yaptıklarımı da paylaşacağım. Bu eserimin adı Kübik Kumkuma. Sanat otoritelerinden çekinmiyorum evet.