19 Mayıs 2012

Acuvue Oasys mi PureVision 2 mi?




En az 2 yıldır Johnson & Johnson’ın Acuvue Oasys numaralı şeffaf kontakt lenslerini kullanan biri olarak internette hakkında çok fazla bilgi bulamadığım ancak Bausch & Lomb’un ismiyle dikkat çeken, Purevision 2 olup, Purevision 2 HD olarak lanse ettiği kontakt lenslerinden denemek için 1 çift sipariş ettim. Acuvue Oasys’ten ne kadar iyi olabilirdi ki bu yeni lens?

Acuvue Oasys’in kalitesi ve rahatlığı tartışılmaz ancak yeni rakibiyle boy ölçüşüp ölçüşemeyeceğini merak ediyordum. 1 aylık Purevision 2 deneyimimin ardından her iki lense kendi belirlediğim, benim için öncelikli olan kriterler üzerinden notunu vereceğim.


Acuvue
Oasys
Purevision
2 HD

İNCELİK
+



OASYS KESİNLİKLE DAHA İNCE.
GÖZE OTURMA


+

PUREVISION GÖZE DAHA İYİ OTURUYOR. GÖZÜN İÇİNDE OASYS KADAR ÇOK HAREKET ETMİYOR.
NEMLİLİK
+

+

OASYS DAHA YUMUŞAK GİBİ
ANCAK ÇOK FARK YOK.
EKRANA BAKARKEN


+

OASYS KAYMA VE BULANIKLIK YAPIYOR AZ DA OLSA, PUREVISION’DA BU PEK YOK.
UYKUDAN UYANMA


+

OASYS SABAHLARI GÖZE YAPIŞABİLİYORKEN PUREVISION İLE UYANMAK DAHA KOLAY.
ÇAPAK


+

OASYS ÇOK FAZLA ÇAPAKLANMA YAPIYOR, PUREVISION’DA BU DURUM YOK DENECEK KADAR AZ.
KURULUK
+

+

İKİSİ DE ÇABUK KURUMUYOR ANCAK PUREVISION’UN PERFORMANSI DAHA İYİ.
BATMA
+

+

İKİSİ DE GÖZDE BATMA HİSSİ OLUŞTURMUYOR.
NET GÖRÜŞ


+

ÖZELLİKLE GECE NET GÖRME KONUSUNDA PUREVISION DAHA İYİ.


Genel bir değerlendirme yapılacak olursa, Purevision fiyat olarak Acuvue Oasys’ten 5 – 10 TL daha pahalı ancak performans açısından kesinlikle daha üstün. 1 aylık deneyimin ardından Purevision 2 HD kullanmaya karar vererek ilk aşkım Acuvue Oasys’ten ayrılmaya karar verdim. Purevision 2 kullanmak konusunda kafasında soru işaretleri olan kontakt lens kullanıcılarına bu değerlendirme belki biraz fikir verir. Her gözün yapısının ve tepkilerinin farklı olabileceğini akıldan çıkarmamak lazım tabii. Tüm kontakt lens dostlarına net görüntülü ve sağlıklı günler dilerim.

19.05.2012

2013 eklemesi: Purevision 2 HD kullanmaya memnuniyetle devam etmekteyim. 

2014 güncellemesi: Kullanmaya devam ediyorum :) 

2018 güncellemesi: Artık lens kullanmıyorum, Lasik operasyon geçirerek gözlük ve lens maceramı sona erdirdim.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Bize yardımcı olmak amacıyla yazdığınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık. Gerçekten ikilemdeydim. Bana büyük ölçüde yardımda bulundunuz. Teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Cok yanlis bir yonlendirme. Goze daha iyi oturuyor ne demek? Base curve diye bir kavramdan haberiniz yok sanirim. Lens konusunda bilgisizsiniz ve insanlari yanlis yonlendiriyorsunuz hemde goz gibi onemli bir organa takilan medikal bir cihaz konusunda. Birakin insanlar kucuk bir muayene ucreti odeyerek doktorlarindan kendilerine en uygun lensin recetesini alsinlar. Kimsenin gozlerinin zarar gormesini istemezsiniz saniyorum.

Ser dedi ki...

Merhaba. Ortada yanlış bir yönlendirme yok. Yıllardır kontakt lens kullanıyorum. Göze oturmadan kastedilen lensin gözü gevşek ya da sıkı sarıp sarmamasıdır. Acuvue Oasys gözün içinde kolayca hareket edip kayan bir yapıya sahipken, Purevision 2'nin bu anlamda daha sabit bir oturuşu var. Kastettiğim budur. BC değerleriyle ilgili bir durumdan değil, lensin elastikiyetinden bahsediyorum. Her göze uygun BC değerini ve bu doğrultuda en uygun lensi elbette göz doktoru bilir. Yazı, lense yeni başlayacaklara değil, halihazırda lens kullananlara yönelik bilgilendirme amaçlı bir kıyas yazısıdır. Bilgilendirmekte yarar var: Acuvue Oasys'in BC değeri 8.40, Purevision 2 HD'nin BC değeri ise 8.60'tır.

Adsız dedi ki...

Selam. 1bucuk seneye yakın Purevision 2 HD kullanıyorum, memnumndum fakat son 7-8 aydır artık dayanılmaz kurumalar, bulanmalar falan olmaya basladı. Nasıl oldugunu bilmiyorum, benim gözüm ile mi alakalı yoksa lensle mi bilmiyorum, ya da Purevison 2HD'nin kalitesi bir şekilde düştü, böyle bir sorun yaşıyor musunuz acaba? Acuvue 2'ye gececegim bu gidisle yoksa.

Ser dedi ki...

Selam, gözde kuruluğu sıcak ve kuru havalarda yaşadığım oluyor ama Acuvue Oasys ile de olan bir şeydi bu. Belki gözünüzün hassasiyetleri değişmiştir ya da dediğiniz gibi lensin kalitesi düşmüştür diyeceğim ama genelde aynı serinin tüm ürünleri aynı olur, lens kalitesinin değişeceğini sanmam. Göz numaranız değişmiş olabilir yahut gözünüzde başka bir problem olabilir. Lensi değiştirmek kolay, bence doktorunuza bi' danışın. :)

ayşe nur dedi ki...

10 yıldır lens kullanıyorum ve sanırım sadece ilk kullandığım lensler acuvue oasys değildi. Ben bulanık görme sorunu yaşıyorum sanıyordum, bazı yorumlara bakarak purevision 2hd yi denemeye karar verdim. Şuan bir gözünde purevision, bir gözümde oasys var. Nöbete kaldığımdan dolayı lensle uyumam gereken gün çok oluyor ve her uyandığımda purevision 2hd olan gözüm bulanık ötesi oluyor. Acuvue oasys ten vazgeçtiğim için pişmanım açıkçası, meğer benim bulanıklık dediğim şey bulanıklık değilmiş.