7 Temmuz 2011

Çıkmak İçin 9'u Tuşlayın

İnternet aldı başını gidiyor sevgili okuyucu. Bu gidişattan haberi olan markalar da boş durmuyor, internet üzerinden hem kurumsal kimliklerini daha olumlu algılanır ve bilinir kılmak hem de pazar paylarını artırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Özellikle müşteri memnuniyeti konusunda hummalı bir çalışma içinde her biri. İşte geçtiğimiz ay boyunca internet üzerinde yaşadığım müşteri memnuniyeti tecrübelerim:
  • Atlasjet’e e-posta gönderdim ve uçağın inişinde ve kalkışında çalan şarkıyı sordum. 30 dakika geçmeden cevap geldi. Her şarkının ad ve sanatçı bilgisinin detaylı şekilde yer aldığı 12 şarkılık kabin içi müzik listelerini göndermişlerdi. Çabuk ve çözüm odaklı bu geri dönüşleri için bravo!
  • Yurtiçi Kargo’dan beklediğim kargo, gönderdikleri kısa mesajda 1 gün içinde elime ulaşacağı bildirildiği halde 1 hafta geçmesine rağmen gelmedi. Gidip şubeden kendim aldım. Şikayette falan bulunmadım bir yere. Sadece Twitter’da Yurtiçi Kargo’ya çemkirdiğim kısa bir “tweet” girdim. Ertesi gün telefonum çaldı ve arayan Twitter’da ilgili gönderimi görerek bana ulaştığını söyleyen Yurtiçi Kargo yetkilisi idi. Şikayetlerimi dinledi ve bana yaşattıkları sıkıntı için özür diledi. Sosyal medyayı ve oradaki yansımalarını takip ettikleri için onları takdir ediyorum.
  • Son olarak, müşteri hizmetlerini hafta içi ve gece yarısından sonra bir saatte aramama rağmen en az 10 dakika boyunca beni hatta bekleten Akbank’a da bir şikayet postası atmıştım. Onlar da mahcup tavrı olan bir cevap yazmışlar. Çözüm odaklı bir cevap değildi ve de yaşattıkları sinir harbinin telafisi olamazdı bu cevap ama onlara da yarım ağız bir teşekkür göndereyim buradan, beni görmezden gelmedikleri için.

Hiç yorum yok: