6 Nisan 2012

Pepsi'nin Nafile Çırpınışları

Tamam, Coca Cola tekel olmasın, Pepsi de olsun, Cola Turka da, Le Cola da... Le Cola'nın zaten reklama ihtiyacı yok - kitlesi belli, Cola Turka forma üzerinden reklam yapıyor, Coca Cola saçmalıklara girmeden istikrarlı - tutarlı reklamlarını yayınlamaya devam ediyor. Coca Cola'nın en güçlü rakibi olduğu halde, durumu en vahim olan ise Pepsi. Milyonluk reklam harcamalarına rağmen bir türlü dikiş tutturamıyor.

2009'da sosyal medya henüz şimdiki kadar patlamamışken Pepsi, Türkiye reklamlarında Seda Sayan'ı oynatmıştı ve bu hususta bir yazı yazmıştım. Sonrasında Kenan İmirzalıoğlu, Hülya Avşar derken, Muazzez Abacı'lı Gönül Yazar'lı Snickers reklamının sosyal medyada getirdiği sesten etkilendiğini tahmin ettiğim Pepsiciler bu kez de Bülent Ersoy'u reklam yüzü yaptılar.

Sosyal medyada konuşulmak tabii ki önemli. Ancak yaratıcılıktan yoksun ve samimiyetsiz reklam her yerde kendini belli ediyor. Pepsi Türkiye ne yapsa olmuyor. Amaç sadece konuşulmaksa, kısa vadede başarılı projeler sayılabilirler. Görüldüğü üzere Pepsi'yi konuşuyoruz ama "gidip Pepsi alalım" motivasyonu oluşturmuyor bu reklamlar. Marka yönetmeni, reklam ajansı, artık her kimse o kişiler koltuğundan kaldırılıp daha adam akıllı fikirleri olan, daha güçlü projeler üreten birileri işi eline almalı. Böyle giderse, Pepsi bizi "yaşatırken" kendini "öldürecek"...

Hiç yorum yok: