5 Haziran 2009

Pöpsi Öldürdün Beni!


İşbu liste bir karalama kampanyası olmayıp, pepsinin yeni kampanyasının reklam filmi üzerine kişisel eleştiri, fikir, merak, temenni ve hayretlerimi içermektedir.
  • "Pepsi Yaşatır Seni" verilen ödüle bakılırsa hiç de yaşatmayan bir kampanyanın emek verilmemiş kötü sloganı; (10.000 TL'lik hediye çeki) 
  • Seda Sayan yapılabilecek en kötü seçim;(sözde en güvenilir kadın imajından mı seçildi?) 
  • Pepsi kamyonunu kalın topuklu terliksi ayakkabılarla kullanıyor Seda Sayan! Pullarla işlenmiş Pepsi logosu Türk geleneklerine nasıl da entegre oluvermiş kısa yoldan?! 
  • Pepsi hedef kitle mi değiştirdi? Teyzeler cola müptelası mı? Halka inmenin yolu bu mu? Hedef kitle nasıl da aç bitap 3 kuruşa muhtaç gösterilmekte öyle? 
  • Reklamcılıktan gelen ve reklam cıngılı konusunda iyi bellediğimiz Nil Karaibrahimgil bu cıngılı 5 dakikalık bir telefon görüşmesinde mi üfürmüş? 
  • Yönetmen canının sıkıldığı bir anda mı çekmiş reklam filmini? 
  • Ya hatalar? Seda sayan aynı 5-6 saniye içinde repliğini kesmeden üstünü nasıl değiştiriyor? 
  • Bu projeyi gerçekleştiren yapım ekibi de hayli kazanmış olmalı, durak sahnesi, kamyon sahnesi, kamyon kasası sahnesi olarak gayet masrafsız 3 dekorcuk hazırlanmış bravo... 
  • Metin yazarı kim? O da mı Seda Sayan? 
  • Amaç ucuza kapatmak olduğu için bu berbat reklamdan dolayı Pepsi'ye mi çamur atmalıyız? 
  • Ya diğer oyuncular? İstanbul cast ajansı kaynıyorken? 
  • Onca yıldır çizilmeye çalışılan "cool" Pepsi imajı nerde şimdi? 
  • Coca Cola gibi bu işin reklamına dünyaları harcayan bir rakip varken bu reklam filmi resmen tüketiciyi Coca Cola'ya yönlendirmek değil mi? 
  • Seda bacının "Pöpsi yaşatırrrr senni" deyişi kaç kişinin hoşuna gitti? 
  • Pepsi bu reklamla elbet kısa vadede amacına ulaşabilir. Benim gözümde çoktan tavuk gelecek yere deveyi kurban etmiştir. 
  • Bu reklam için para ödeyen Pepsi'den reklamın yayınlandığı ana kadar ki emek veren herkes kötü reklamcılık kavramının birer parçası olmuştur. 
  • Evet, kriz var, pepsinin işleri Coca Cola kadar iyi olmayabilir, ama bazen tasarruf daha fazla kayıp demek olabilir! 
  • Ama esas kayıp reklam kalitesinin bu zamanda, bu imkânlara rağmen bu raddeye kadar düşürülmüş olmasıdır...

Hiç yorum yok: