18 Ocak 2010

Medyada 2009

2009’a şöyle bir baktım, medyada ne olmuş ne bitmiş diye. 2009’un ikinci yarısını medyanın her türlüsünden uzak geçirdiğim (Bknz. Askerlik) için istatistiksel verilere* ihtiyacım vardı. Aradım buldum.
2009’da
En çok konuşulan konu:

Ekonomik kriz
En çok bahsi geçen siyasi:
Recep Tayip Erdoğan
En çok bahsi geçen siyasi parti:
AKP
Bu liste şaşırtıcı değil evet. Herkes krizi konuştu, krizin teğet geçeceğini söyleyen Erdoğan’ı ve de partisini...

2009 yılının en medyatik markaları ise THY, Turkcell ve Türk Telekom olarak karşımıza çıkıyor. Havayolu şirketleri ile GSM servis sağlayıcılarının rekabetinin kızıştığı ortada, o kadar çok reklam veriyorlar ki bu markaları duymamak, görmemek, bilmemek imkânsız. Türk Telekom internet hizmeti reklamlarının yanı sıra azalan sabit telefon kullanma alışkanlığını artırmak için elinden geleni yapmış 2009’da.
2009 yılının en medyatik isimleri ise Eurovision ile her mecrada karşımıza çıkan Hadise, Kürt açılımı ile ilgili açıklamaları ile Sezen Aksu ve ne yaparsa yapsın gündemde bir şekilde adını andıran Hülya Avşar olarak sıralanmakta...
2009’da reklamlara en çok bütçe ayıran firmalar ise Vodafone, Turkcell ve UFO Isıtma Sistemleri olarak karşımıza çıkıyor. Vodafone – Turkcell kapışması bir yana muadili ürünlerin artmasıyla pazar payını yitirme korkusu taşıyan UFO “Taklitlerinden sakınınız!” temalı reklamlarıyla önlemini aldı.
İşte 2009 da böyle geçmiş, gitmiş...


*Veriler MTM'nin (Medya Takip Merkezi) 2009 yılında, 1700'ü aşkın gazete, dergi, TV kanalı ve haber sitesinde yaptığı medya takip sonuçlarından derlenmiştir.


Hiç yorum yok: