26 Mayıs 2009

Operatör Savaşları ya da Aradığınız Hedef Kitleye Şu An Ulaşılamıyor

Farkında olmadan bu konuda dolmuşum... Pek fazla televizyon izlemiyorum ama ne zaman açsam mutlaka bir operatör reklamına denk geliyorum. Radyo dinlesem bir şarkı arasında yine operatör reklamı... Gazetelerde tam sayfa... İnternete girsem, maillerimi okuduğum sayfanın hemen sağ köşesinde bile bir operatör reklamı...
Dünya kriz kriz diye inlerken insanlar neden operatörlerin sözde çok ucuz tarifeleriyle ilgilensin ki? Herkes bu anlamda rutinini çoktan belirledi bile; şirketler de kişiler de... Evet, Türkiye GSM kullanımının suyunu çıkarmış bir ülkedir, peynir ekmek gibi telefon satılmaktadır ve motor becerileri gelişmiş her insanda en az bir adet cep telefonu vardır.
Pasta çok büyük... Üç büyükler pastadan en büyük dilimi alabilmek uğruna birbirine girmiştir... Finansal çıkarlarınıza ve rekabet duygunuza da saygı duyuyorum. Yiyin birbirinizi. Ama merak ettiğim böyle mühim bir hedef için tüm yayın organlarını işgal ederken marka danışmanlarınızı, reklamlarınızı yazan yöneten ekipleri yoldan geçen insanlar arasından mı seçiyorsunuz?
Özgür kızla sempatik bir başlangıç yapan Turkcell, selocanlar, tavuklar derken Recep İvedik adlı sözde komik karakter üzerinden ne kadar prim yapmayı düşünüyor? Hedef kitleniz recep İvedik'e gişe rekoru yaptıran sinema seyircileri mi? aferin. Siz Şahan Gökbakar’ı zengin ededurun ben köşe bucak kaçıyorum reklamlarınızdan!
Global bir marka olduğunu gözümüze soktuktan sonra anne ben Afrika'ya taşınıyorum gibi aile temalı en azından kısa ve görece daha sempatik bir dizi reklamın ardından Vodafone da cahile laf anlatır nitelikteki Şafak Sezer'li reklamla sonradan görmelik ve eş kuşak çatışması üzerinden tarifelerini gözümüze sokmaya başladı. Tebessüm bile etmiyorum.
Tek derdimizin telefon giderlerimiz olduğu gibi yanlış bir anlayışa kapılan Avea ise bir rahatlatma kasıntısı içinde. Oradan oraya zıplayan ve oh be diyen South Park timsali çizgi karakterlerin hiç biri ile özdeşemedim. Telefonda biriyle konuşmanın açlıktan çok gereklilik olduğunu, çok konuşacak olanın çok ödemeyi zaten göze aldığını düşündüğüm için doya doya konuşma felsefenize katılamıyorum.
Evet, sevgili operatörler! Size muhtacız ne yazık ki, GSM virüsü damarlarımıza çoktan girdi. Her birimiz birinizin gönüllü / gönülsüz çalışanıyız. Her yerde ötüyor telefonlarımız, her an elimizin altındalar, merak etmeyin yeterince konuşuyor mesajlaşıyor ve operatörümüz ve tarifemiz ne olursa olsun karşılığında bir bedel ödüyoruz... Bütün çıkış yollarını kapatarak ille de gözüme bir şey sokacaksınız buna da eyvallah dedim ama hani biraz estetik, kalite, göze kulağa beyne hitap ederlik bir şeyler katın reklamlarınıza... Az işçilik, az masraf, az indirim, çok reklam, çok müşteri, çok kazanç! Çok zekisiniz! Fikrimi sorarsanız her şeyiyle bedava bir Emmoğlu Çeşmesi Tarifesi arıyorum. Hanginizde var? Cep telefonu kullanmadığım bir hayat düzeni kurabildiğim günlerin özlemini ful çekiyorum...

Hiç yorum yok: