28 Şubat 2010

Panda Cloud Antivirüs

Antivirüs programsız bir bilgisayar düşünemeyenlerdenim. Zira ummadığınız siteler ne virüsler efendim minik canavarlar ve hatta sanal zebaniler bulaştırabiliyor bilgisayarlara. Virüs girmiş buna deyip ha bire format atmaktan da hazzetmiyorum. Koruma konusunda eşsiz programlar var elbet ama ücretli. Çoğunluğun yaptığı gibi ben de antivirüs programına para ödemek istemiyorum.

Bu zamana kadar pek çok afilli antivirüs programının deneme sürümünü kullandım. Eskiden lisans şifrelerini falan bulup programı kırıyor yasadışı bir şekilde yasallaştırıyordum ama sanırım artık bu işe de uyanmış olmalılar ki son kullandığım Kasperky antivirüs onu beleşleştirme çabamı yemedi. Yetmezmiş gibi bilgisayardan kaldırana kadar akla karayı seçtim.
Sonra nette gezinmeye başladım. Şöyle eli yüzü düzgün, sade, helal süt emmiş, bilgisayarımı kasmayacak, yavaşlatmayacak, acayip sesler çıkarmayacak akıllı uslu ve de ücretsiz bir program aradım. Derken Panda Cloud Antivirüs programı çıktı karşıma. Ücretsiz. Programı kurduktan sonra güncelleme vesaire gibi şeylerle uğraştırmıyor, çaktırmadan çalışıyor, bir şey bulur silerse de naifçe sağ alt köşeden bildiriyor. Cici bir panda ikoncuğu var ve tespit ettiği virüs çeşitlerini rengarenk bir pasta grafiği şeklinde gösteriyor. Boyutu da çok küçük ve herhangi bir yavaşlama yaşatmıyor. Benim gibi ortalama bir internet kullanıcısı iseniz ve de antivirüs programı kriterlerim sizinkiyle aynıysa tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok: